Anda suka lawat blog ini?

Teman Bicara Hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 January 2011

Takkan Ku Kecewakan...

Dah banyak aku cari..
Dah banyak aku buat..
Lepas tu analisis lagi..

Tapi..


Kenapa masih tak signifikan???

Kenapa tak sesuai plk???

Silap aku ke???

Ke data yang silap???


Hatiku rasa sedih..

Sedih sangat2..

Hanya Allah saja yang tahu..




Ya Allah..

Jangan Kau hilangkan semangatku ini..

Jangan Kau buat diriku jauh dari-Mu..


Sesungguhnya..

Aku sangat mengharapkan..
Mengharapkan..
Impianku pd tahun ini..

Menjadi kenyataan..


Entah kenapa..

Bila aku gagal capai sesuatu..

Seperti yang diharapkan..

Lebih2 lagi tesis aku ni..


Ada rasa sedikit kekesalan..

Kekecewaan..

Di lubuk hati ini..


Tak bermakna aku menyalahkan takdir..

Mungkin silapku juga..

Kealpaanku..

Namun..

Janjiku pada mereka..

Yang banyak berkorban demiku..

Yang bersusah payah demiku..

Yang sangat menyayangiku..

Selama 25 tahun..

Takkan Ku Hampakan..

Takkan Ku Kecewakan..


YA ALLAH..

KAU PERMUDAHKAN SEGALA URUSAN
KU
SEPANJANG BUAT TESIS NI..


AMIN...


Dan bahawasanya seorang manusia tiada memperoleh
selain apa yang telah diusahakannya..

Dan sesungguhnya usahanya itu
kelak akan diperlihatkan (kepadanya)..

Kemudian akan diberi balasan kepadanya
dengan balasan yang paling sempurna..

Dan sesungguhnya kepada Tuhanmu lah
kesudahan (segala sesuatu)..

Dan sesungguhnya Dialah yang menjadikan
orang tertawa dan menangis..

Dan sesungguhnya Dialah yang
mematikan dan menghidupkan..

(Surah An-Najm: 39-44)



Bicara Hatiku: lagu Insya-Allah betul2 membuatkan ku lebih berusaha..lebih bersemangat utk siapkan tesis sblm bln 6..Insya-Allah (Dengan Izin Allah)..


Hebahan:



2 comments:

  1. cik intan,
    awak amek hebahan seminar tu kat mana yea?

    ReplyDelete
  2. sy ambil di web nie..
    http://www.conferencealerts.com/malaysia.htm

    ReplyDelete

HEALTHY R US

HEALTHY R US
Saya suka jenguk blog nie...Jom la jenguk...

SENTIASA UNIK BERSAMA UNIC

SEKALI INTIM TERUS INTEAM