Anda suka lawat blog ini?

Teman Bicara Hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 December 2012

Hanya BerTAWAKAL kepada Allah...

27122012

~ Ya Allah...sesungguhnya aku bertawakal kepada-Mu setelah penat lelah berusaha selama ini...

Semoga segala urusan selepas ini berjalan dengan lancar dengan izin-Mu...

Amin...






 - lagu baru dari Inteam -

Lirik lagu: 
Jatuh Bangun

Kompose dan Penulis lirik: 
Aden Edcoustic


Duhai...Tuhanku
Jatuh bangun ku menghambaMu
Kadang cinta, kadang ku melupa...
Tega ku menyiksa hidup sendiri...

Duhai...Tuhanku...
Untuk yang kesekian kali
Ku bersujud meminta kembali
Hati yang dipijar indah cinta Mu...

Tuhan...
Aku tanpa Mu...Hidup ku menderita...
Sunyi hati...kelam jiwa bagai terpenjara...

Tuha...
Biar kan kini...aku dalam rahmatMu...
Meski jatuh dan terbangun...
Ku tetap bertahan...



Bicara IMG: 
Alhamdulillah...selesai jugak petang tadi..Hanya menanti masa dan ketikanya sahaja...
Berdebarnya hati nie...Hanya Allah saja yang tahu....


26 December 2012

Bertenaga Sambil Beribadah...

Jom raikan Malam Tahajjud serta lain-lain ibadah di malam hari dengan khusyuknya. Tambahkan TENAGA dengan Energizing Soy Protein (ESP) tanpa was-was.

Dapatkan ESP sebagai teman setia anda hari ini!!!

Hubungi / whatsapp saya di 0193347834, harga istimewa khas untuk anda yang sangat2 prihatin betapa perlunya kita menjaga kesihatan dan bertenaga sepanjang masa...




Sumber: Healthy R Us


Jangan lupa kunjungi blog Healthy R Us untuk maklumat terkini...


23 December 2012

Terima Kasih Buat Mereka...

Di kala aku tersungkur
Di kala aku sedih
Di kala aku kesunyian

Kasih sayang mereka
Senyuman mereka
Gelak tawa mereka
Keprihatinan mereka

Membuatkan ku terharu
Membuatkan ku terkenang sejenak
Membuatkan ku lebih berusaha

Lebih berusaha walaupun aku pernah tersungkur
Lebih yakin dari dulu
Kerna berkat doa dan restu mereka
Kerna kata-kata semangat mereka

Terima kasih atas segalanya
Moga impianmu
Moga hasratmu
Untuk melihat diriku berjaya
Tercapai dengan izin-Nya...


Lovely you all so muchhhhhhhhhh
(TO MY LOVELY MA, ABAH & MY SIS)
Till the end of my life


comel tak???
(hadiah hari jadi drpd anak sedaraku....so sweet...)


Ya Allah...

Alhamdulillah...

Alhamdulillah...

Alhamdulillah...


Tiada apa mampu ku ucapkan di hari kelahiranku ini...

Hanya mampu bersyukur kerana ke hadrat Allah S.W.T 
dan juga 
3 insan yang amat ku sayangi...

Kerana merekalah aku masih di sini
dan mampu mengharungi segala ujian dengan tabah...
Sesungguhnya merekalah NYAWAKU...


IMPIAN KU HANYA SATU
(moga impianku utk bawa ma, abah n my sis ke Mekah
di makbulkan Allah S.W.T.
Amin...)



Bicara IMG: semoga segala urusanku pada minggu ini berjalan dengan lancar...

Mood: tak sabarnya nak sambut hari lahir bersama2 org tercinta...


20 December 2012

20122012 | Alhamdulillah...


20122012

memang cantik tarikh nie...tapi kalau amal ibadat kita cantik dan comel macam tarikh nie...alangkah indahnya...


Sedar tak sedar...Pejam celik pejam celik...tak sangka pulak blog nie dah ada 200 post...

Post ini yang ke - 200




ALHAMDULILLAH YA ALLAH...

ALHAMDULILLAH...

KAU TELAH PERMUDAHKAN SEGALA URUSANKU 
PADA HARI INI...



Teringat situasi petang tadi...


Dr. H: "TAHNIAH...anda berjaya siapkan hari ini..."

Me: (dalam hati...mestilah Dr....saya kan dah janji nak siapkan..walaupun tak cukup tdo, saya akan BERUSAHA!!!)



Bicara IMG:
tinggal seminggu je masa yang ada...semoga aku lebih tabah dalam menyiapkan tesis ini...Amin...


18 December 2012

Warkah Cinta [Episod 10]

# EPISOD 10 #

W.A.R.K.A.H
C.I.N.T.A

(Kredit kepada A Fauwaz Mohamed)


JANGAN LUPA SAKSIKAN

SETIAP HARI SELASA HINGGA KHAMIS
JAM 8.30 - 9.30 MALAM
DI TV AL-HIJRAH









# EPISOD 1 # WARKAH CINTA


Bicara IMG:
Alhamdulillah...Terima kasih my co-supervisor yang banyak membantu...


Kepada Peminat Drama Warkah Cinta:
Malam nie dah EPISOD AKHIR...Jangan lupa tengok!!!!! + jangan lupa Solat Isyak dulu...


17 December 2012

Warkah Cinta [Episod 9]

# EPISOD 9 #

W.A.R.K.A.H
C.I.N.T.A


(Kredit kepada A Fauwaz Mohamed)

JANGAN LUPA SAKSIKAN

SETIAP HARI SELASA HINGGA KHAMIS
JAM 8.30 - 9.30 MALAM
DI TV AL-HIJRAH












Bicara IMG: 
sedang bersengkang mata + bertungkus-lumus menyiapkan tesis...


16 December 2012

12 December 2012

Warkah Cinta [Episod 7]

# EPISOD 7 #

W.A.R.K.A.H
C.I.N.T.A

(Kredit kepada A Fauwaz Mohamed)

JANGAN LUPA SAKSIKAN

SETIAP HARI SELASA HINGGA KHAMIS
JAM 8.30 - 9.30 MALAM
DI TV AL-HIJRAH


# EPISOD 6 # WARKAH CINTA

# EPISOD 5 # WARKAH CINTA

# EPISOD 4 # WARKAH CINTA

# EPISOD 3 # WARKAH CINTA

# EPISOD 2 # WARKAH CINTA

# EPISOD 1 # WARKAH CINTA


11 December 2012

Warkah Cinta [Episod 6]

# EPISOD 6 #

W.A.R.K.A.H
C.I.N.T.A

(Kredit kepada A Fauwaz Mohamed)

JANGAN LUPA SAKSIKAN

SETIAP HARI SELASA HINGGA KHAMIS
JAM 8.30 - 9.30 MALAM
DI TV AL-HIJRAH


# EPISOD 5 # WARKAH CINTA

# EPISOD 4 # WARKAH CINTA

# EPISOD 3 # WARKAH CINTA

# EPISOD 2 # WARKAH CINTA

# EPISOD 1 # WARKAH CINTA


08 December 2012

Warkah Cinta [Episod 5]

# EPISOD 5 #

W.A.R.K.A.H
C.I.N.T.A

(Kredit kepada A Fauwaz Mohamed)

JANGAN LUPA SAKSIKAN

SETIAP HARI SELASA HINGGA KHAMIS
JAM 8.30 - 9.30 MALAM
DI TV AL-HIJRAH


# EPISOD 4 # WARKAH CINTA

# EPISOD 3 # WARKAH CINTA

# EPISOD 2 # WARKAH CINTA

# EPISOD 1 # WARKAH CINTA


05 December 2012

Warkah Cinta [Episod 4]

# EPISOD 4 #

W.A.R.K.A.H
C.I.N.T.A

(Kredit kepada A Fauwaz Mohamed)

JANGAN LUPA SAKSIKAN

SETIAP HARI SELASA HINGGA KHAMIS
JAM 8.30 - 9.30 MALAM
DI TV AL-HIJRAH


03 December 2012

Warkah Cinta [Episod 3]

# EPISOD 3 #

W.A.R.K.A.H
C.I.N.T.A


(Kredit kepada A Fauwaz Mohamed)

JANGAN LUPA SAKSIKAN

SETIAP HARI SELASA HINGGA KHAMIS
JAM 8.30 - 9.30 MALAM
DI TV AL-HIJRAH


01 December 2012

Selamat Ulangtahun NasyidFM ke-4...

Assalamualaikum...

Post pagi nie adalah bersempena Ulangtahun NasyidFM ke-4...So, sempena tarikh hari ini 1 Disember 2012, saya ingin ucapkan...


SELAMAT ULANGTAHUN NASYIDFM

KE-4

(gambar ini diambil dari FB NasyidFM)


T.A.H.N.I.A.H
buat warga NASYIDFM atas segala usaha dalam menyebarkan dakwah dan merapatkan ukhuwah di serata dunia melalui medium elektronik....radio nasyid 24 jam sehari...


SEMOGA NASYIDFM TERUS SUCCESS !!!!!

Jangan lupa dengarkan NasyidFM

Wadah Hiburan Terkini...



Bicara IMG:
dah 4 tahun menjadi pendengar setia NasyidFM....
NASYIDFM BEST!!!!!!

ok...masa untuk meneruskan perjuangan yang belum selesai...
Semoga dipermudahkan oleh-Nya...Amin...

30 November 2012

Warkah Cinta [Episod 2]


# EPISOD 2 #

W.A.R.K.A.H
C.I.N.T.A

(Kredit kepada A Fauwaz Mohamed)

JANGAN LUPA SAKSIKAN

SETIAP HARI SELASA HINGGA KHAMIS
JAM 8.30 - 9.30 MALAM
DI TV AL-HIJRAH

29 November 2012

Warkah Cinta [Episod 1]

Assalamualaikum semua...

Minggu lepas tak sempat nak tengok Drama Warkah Cinta...Nasib baik ada hamba Allah yang upload cerita tu kat youtube..So, kepada yang tak sempat tengok yang mula-mula tu (macam saya nie..hehehe..), boleh lah tengok youtube kat bawah nie...

Selamat menonton...

# EPISOD 1 #

W.A.R.K.A.H
C.I.N.T.A


(Kredit kepada A Fauwaz Mohamed)

JANGAN LUPA SAKSIKAN

SETIAP HARI SELASA HINGGA KHAMIS
JAM 8.30 - 9.30 MALAM
DI TV AL-HIJRAH


Bicara IMG:
Insya-Allah akan update blog untuk episod seterusnya....
(terpikat pulak dengan jalan cerita + lagu tema dia...)


20 November 2012

Happy Birthday Abah!!!

Post ini ditujukan khas buat abahku tersayang...

ABAH,

Setiap doamu tidak pernah lekang daripada berdoa buat kami sekeluarga,

Setiap kali kami diuji oleh Allah, dirimu tidak lupa berpesan
agar sentiasa berdoa kepada Allah,

Setiap kali anak-anakmu ditimpa kesulitan dalam pelajaran,
dirimu tidak pernah jemu menasihatkan kami
agar tidak cepat berputus asa dan sentiasa berusaha,

Sesungguhnya dirimu penguat semangat buat kami....
dan
Hanya Allah yang mampu membalas segala pengorbanan ABAH selama ini...



HAPPY BIRTHDAY ABAH!!!!!

Semoga ABAH panjang umur, murah rezeki,

Sentiasa ABAH berada dalam lindungan Allah S.W.T,

Sentiasa ABAH diberi kesihatan oleh-Nya,

Menjadi SUAMI yang penyayang kepada isteri tercinta,

Menjadi ABAH yang penyayang kepada anak-anaknya,

Menjadi TOKI yang sabar dengan kerenah cucu-cucunya

dan

Sentiasa HANDSOME + SENYUM SOKMO...

SAYANGGGGGGGG ABAHHHHHHHHHH.....


-Nukilan dari anak-anak comelmu-




Bicara IMG:
semoga hasratku nak bawa abah dan ma ke Mekah tercapai suatu hari nanti...Insya-Allah...

19 November 2012

Janji Allah Itu Pasti...

Baru 3 hari kita semua sambut Awal Muharram...Pasti semua dah ada azam baru kan?

Hopefully azam yang kita sematkan dalam diri membawa kita ke arah KEBAIKAN dan KEJAYAAN...
seperti yang telah kita semua buat untuk tahun-tahun lepas...
Insya-Allah...

Tapi adakah semua azam kita tahun lepas tercapai tahun nie?

Kepada yang berjaya, tahniah buat anda semua...dan 
kepada yang belum mencapai azam yang diimpikan (seperti saya..huhuhu...),
JANGAN SEDIH-SEDIH...
ALLAH TAHU APA YANG TERBAIK BUAT HAMBA-HAMBANYA...
(kuatkan jugak semangat supaya tak sedih2 bulan nie...Hanya Allah saja yang tahu...)


Cuba kita renungkan gambar di bawah nie...


cuba tanya diri:

REDHA kah kita dengan semua ujian/ dugaan yang Allah beri kpd kita selama ini?


Ya Allah...
Kau kuatkan hatiku ini untuk menempuh hari-hari mendatang dalam 2 bulan nie...

Hanya Kau saja yang tahu apa yang terbuku di hati ini... 
dan 
Aku tahu Kau sangat sayangkan diriku ini..
sebab itu ujian sebegitu diberi kepadaku...




Bicara IMG:
akan ku cuba sedaya upaya untuk siapkan hujung bulan nie..29 haribulan 11...


14 November 2012

Salam Maal Hijrah 1434H...

Assalamualaikum...

Lebih kurang 7 jam je lagi kita semua bakal masuk tahun baru...bukan tahun baru orang putih yer! tapi TAHUN BARU ISLAM...

Tertarik saya dengan rencana yang disiarkan dalam Sinar Harian hari nie...mengenai

Erti Sebuah Penghijrahan...

Sungguh cepat masa berlalu. Tahun 1432 Hijrah sudah hampir melabuhkan tirainya. Pasti masih banyak azam kita pada awal tahun ini, belum tercapai. Itulah ketetapan ALLAH yang wajib kita terima dan reda, segala perancangan, hanya ALLAH berkuasa menentukannya. Sebelum kita berhijrah ke tahun 1433 Hijrah, iaitu sebelum tiba awal Muharam para khatib dan penceramah akan membicarakan semula pengertian dan maksud hijrah.

Saya percaya ramai faham maksud perkataan hijrah, tetapi sejauh manakah mereka memahami maksud sebenar dikehendaki oleh Islam?.

Hijrah berasal daripada peristiwa perpindahan atau penghijrahan Nabi SAW dan sahabatnya dari Kota Makkah ke Kota Madinah. Apabila kita halusi peristiwa ini, ia adalah proses meninggalkan negara yang penuh dengan kerosakan dan kejahatan kepada negara yang lebih damai. Malah, meninggalkan aqidah yang rosak lagi fasad dan amalan serta muamalat yang merosakkan nilai murni seorang manusia.

Rasulullah SAW pernah menceritakan kisah seorang lelaki yang banyak melakukan dosa. Lelaki tersebut telah membunuh 99 nyawa. Dia ingin bertaubat, tetapi oleh kerana dia tersalah memilih guru, maka sekali lagi dia membunuh dan mangsanya adalah guru tersebut. Sampailah pada suatu ketika dia bertemu dengan seorang guru dan menyatakan dia ingin bertaubat, tetapi dengan dosanya yang banyak, apakah taubatnya diterima ALLAH? Guru itu menyatakan ya dan memintanya untuk berhijrah ke negeri yang memiliki penduduk beribadah kepada ALLAH dan tinggalkan negeri diduduki orang yang rosak pegangannya.

Lalu dia pun keluar berhijrah. Sampai di pertengahan jalan dia meninggal dunia. Ketika itu datanglah malaikat azab dan malaikat rahmat. Masing-masing saling bergaduh perihal status mayat ini, apakah mahu dirahmati dan diazab? Lalu turun malaikat lain dan menyatakan ukur mana jarak lebih dekat, adakah negeri yang baik lebih dekat atau negeri kejahatan? Lalu mereka mengukur dan ternyata negeri kebaikan lebih dekat justeru malaikat rahmat mengambilnya.

Daripada peristiwa tersebut amat jelas untuk difahami hakikat hijrah dengan firman ALLAH ini, “Barang siapa berhijrah di jalan ALLAH, nescaya mereka mendapati di muka bumi ini tempat hijrah yang luas dan rezeki banyak. Barang siapa keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kepada ALLAH dan Rasul-NYA, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ke tempat yang dituju), maka sungguh telah tetap pahalanya di sisi ALLAH. ALLAH MAHA PENGAMPUN LAGI MAHA PENYAYANG.” (Surah an-Nisaa ayat 100)

Dari aspek lain, erti hijrah ditafsirkan dengan pertanyaan seorang lelaki kepada Nabi SAW, “Manakah hijrah yang paling afdal (utama)? Jawab Nabi SAW, “Engkau meninggalkan apa sahaja yang menimbulkan kemarahan TUHAN-MU AZZAWAJALLA.” (HR an-Nasaie dan Ahmad). Hijrah juga membawa maksud bertaubat dengan meninggalkan kesyirikan, maksiat dan bidaah. Ketahuilah kasih sayang ALLAH ke atas hambanya amat luas. Buktinya selagi kita masih bernafas dan nadi masih berdenyut, pintu taubat masih terus terbuka sehinggalah matahari terpancar dari barat.

Justeru, sempena tahun baru dengan azam baru, marilah sama-sama kita bermuhasabah, melihat dan menyenaraikan semula apakah perkara diperintahkan dan dilarang ALLAH. Dalam konteks hijrah ini, kita perlu utamakan perintah bermula dari aqidah diikuti amalan, muamalat dan akhlak. Kita perlu meninggalkan dosa, maksiat dan bidaah. Setiap manusia keluar meninggalkan maksiat dan dosa, maka baginya kejayaan dan redha ALLAH.


Sumber: http://www.sinarharian.com.my/rencana/erti-sebuah-penghijrahan-1.8150


Dah bersedia ke belum nak melangkah ke tahun baru nie?

Nak sedia apa??? 

Tak payah sedia apa2...

Yang penting BACA DOA AKHIR DAN AWAL TAHUN...

Di sini saya nak kongsikan doa awal dan akhir tahun...


jangan lupa baca DOA AKHIR dan AWAL TAHUN yer!!!!!
(pesan untuk diri ini jugak...)


Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan


SALAM MAAL HIJRAH 1434H
KEPADA SELURUH MUSLIMIN DAN MUSLIMAT
DI SELURUH DUNIA...

Barangsiapa berhijrah di jalan Allah, nescaya mereka mendapati di muka bumi ini tempat hijrah yang luas dan rezeki yang banyak. Barangsiapa keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kepada Allah dan Rasul-Nya, kemudian kematian menimpanya (sebelum sampai ke tempat yang ditujui, maka sungguh telah tetap pahalanya di sisi Allah. Dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. 
[An-Nisaa :100]

Tidaklah sama yang buruk dengan yang baik, walaupun banyaknya yang buruk itu menarik dirimu. Oleh itu bertaqwalah kepada Allah wahai orang-orang yang berakal fikiran, supaya kamu berjaya.
[Al-Maidah: 100]


Bicara IMG:
sama-sama kita doakan semoga tahun baru nanti memberi kita KEJAYAAN....dan
tahun lepas sebagai KENANGAN dan PENGALAMAN buat kita semua...

08 November 2012

NUTRIFERON...



Nutriferon – Immune Booster

Anda mahu sihat? Cubalah Immune Booster yang paling digemari ramai – Nutriferon. Dalam bahasa mudahnya, kita hanya perlu makan seminggu sekali untuk system pertahanan imuniti badan.





  • Apa itu Nutriferon?

Nutriferon adalah suplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh @ immune booster.
Ianya merupakan supplemen yang hebat dan efektif, ia telah melepasi satu set  ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

  • Sejarah Nutriferon..siapa yang menciptanya?
Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo. Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, beliau telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.

  • Siapa yang perlukan Nutriferon?
Sesiapa sahaja yang selalu demam / rendah sistem imun dan sebarang penyakit yang berkaitan dengan imuniti/antibodi seperti flu,demam,cancer,asma...tetapi harus diingat yer yang produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh sebarang jenis penyakit.
 Ajal maut ditangan Tuhan..kita sebagai manusia hanya berusaha dan berikhtiar..

  • Bagaimana ia bertindak?
Nutriferon bekerja dalam dua cara~segera mengaktifkan sistem pertahanan imuniti dan juga menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan


Menurut kajian terbaru, NutriFeron telah berjaya membuktikan kesan positif terhadap serangan sel-sel semulajadi (NK) – menyokong lebih banyak perkembangan untuk sistem sains imunisasi ini.

Cara pengambilan :
  • Satu minggu sekali sahaja untuk mereka yang sihat, ATAU,
  • Satu paket sehari (atau, jika perlu),di minum bersama air. Sila minum secepat mungkin selepas dibuka kerana ianya mudah menyerap kelembapan.

Siapa yang memerlukan NutriFeron set ini?
  • Individu yang ingin kukuhkan sistem imun.
  • Individu yang menghadapi masalah sistem imun.
  • Individu yang mendapati pengambilan vitamin C (dos lebih) tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi.
  • Individu yang apabila sakit (demam), sakitnya (demamnya) akan berpanjangan melebihi seminggu.
  • Ibu menyusu, namun mendapati anaknya masih kerap demam, dan demam berpanjangan.



SERING DEMAM ATAU FLU?

Sering demam atau flu? asma? 5 sebab anda perlukan Nutriferon Shaklee


Demam...Selesema..Batuk...Virus H1N1, Bakteria, Kuman, Penyakit berjangkit, ... semua ni bukan perkataan baru.....Dan apa pula tugas sistem imuniti dalam badan kita?yezzzaaa.....bekerja keras melawan musuh2 tu semua.... Orang kata jangan menyerah sebelum berjuang..betul tak? Dan kalau nak menang dalam perjuangan @ peperangan pun semestinya bergantung dengan kekuatan tentera2 dan senjata2 yang berkualiti..betul tak...




Sebab tu saya kata ...hatta makan supplemen pun pasti once a while kene serang demam,selsema.. betul tak? Cuma kekerapan tu bergantung dengan sejauh mana kuatnya sistem imuniti kita...sejauh mana kuatnya askar2 dlm bdn kita..Jadi apa kita nak kasi kat sistem imuniti kita ni..takkan biarkan begitu sahaja..Maka mari saya kenalkan Immune Booster ...atau lebih dikenali sebagai Nutriferon.... JOm baca soal jawab tentangnya... (fakta2 dipetik dari shaklee website)



Apa itu Nutriferon?


~~~~~Nutriferon adalah suplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh @ immune booster. Ianya merupakan supplemen yang hebat dan efektif, ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.



Sejarah Nutriferon..siapa yang menciptanya


~~~~Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo. Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, beliau telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.



Siapa yang perlukan Nutriferon?


Sesiapa sahaja yang selalu demam / rendah sistem imun dan sebarang penyakit yang berkaitan dengan imuniti/antibodi seperti flu,demam,cancer,asma... tetapi harus diingat yer yang produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh sebarang jenis penyakit. Ajal maut ditangan Tuhan..kita sebagai manusia hanya berusaha dan berikhtiar..



Bagaimana ia bertindak?~~~~~ Nutriferon bekerja dalam dua cara~segera mengaktifkan sistem pertahanan imuniti dan juga menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan


Beri saya 5 sebab kenapa perlu beli nutriferon?

--Terbukti daripada Empat Kajian Klinikal Pada Manusia-Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberi sokongan imun tepat pada peringkat sel. Kajian menunjukkan khasiat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam NutriFeron.

--Meningkatkan paras interferon secara semulajadi*-Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu yang amat penting bagi fungsi imun yang sihat. NutriFeron merupakan satu-satunya pemakanan tambahan di U.S. yang dicipta oleh penemu interferon yang boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi.*

--Dicipta Oleh Individu Yang Menemui Interferon-Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo.

--Rumusan Berpaten Yang Eksklusif-NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron yang unik adalah eksklusif kepada Shaklee.Ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

--40 tahun kajian-Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, Dr. Yasuhiko Kojima telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.Menurut kajian terbaru, NutriFeron telah berjaya membuktikan kesan positif terhadap serangan sel-sel semulajadi (NK) – menyokong lebih banyak perkembangan untuk sistem sains imunisasi ini.

Dan seperti biasalah..saya suka meletakkan atau berkongsi testimoni2 mereka yang dah teruja dengan Immune booster ni.. Jom baca apa kata sollehatun...

Nak cerita pasal Nutriferon pulak. Tujuan saya ambilnya ialah untuk tingkatkan tahap imun badan saya. Dalam masa yang sama saya masih menyusu badan sepenuhnya. Disamping tu jugak, Amni selalu jugak la selesema (anak2 yang di hantar kat Taska, memang la senang terkena demam, selesema, batuk & pelbagai penyakit berjangkit). Alhamdulillah, selepas saya ambil 3 paket Nutriferon, saya dah boleh nampak perubahan yang positif. Kebetulan pada masa saya mengambil Nutriferon tu Amni memang tengah selesema. Dalam 4 hari, selesema Amni dah kering. Sehingga kini, saya terus mengamalkan Nutriferon tu 1 paket seminggu dan Amni dah kurang kurang sangat la terkena selsema. credit:sollehatun.blogspot

Dan bukan 5 sebab sahaja anda perlu beli Nutriferon..... malah lebih.. anda akan tahu bila anda dah cuba....percayalah...... Anda boleh cuba harini...mini pek Nutriferon.. (10 paket) with free delivery and free gift... Atau fullpack dgn harga yg menjimatkan...



Call saya untuk konsultasi percuma dan tentang produk :- 0193347834




NUTRIFERON - MENGUATKAN FUNGSI SISTEM IMUN


Kenali Sistem Imun Kita 


Sistem imun adalah seperti tentera badan kita, yang melawan jangkitan dan penyakit-penyakit yang mengancam kesihatan dan kecergasan badan. Tanpa pertahanan ini, virus, bakteria, parasit, toksin, dan lain-lain patogen berbahaya akan menyerang badan kita, menjadikan badan kita lemah dan sakit. 


Sistem imun adalah sangat kompleks dan canggih. Ia mengesan pelbagai jenis patogen berbahaya dan membezakannya daripada sel-sel dan tisu-tisu yang sihat. Badan kita ni dicipta dengan begitu canggih sekali. Bala tentera yang sangat kompleks gitu. Bermula dari pertahanan pertama – KULIT. Tanpa lapisan perlindungan kulit, badan kita bukan je akan hancur, tetapi terdedah kepada toksin dan macam2 lagi. Kulit bukan je bertindak sebagai penghalang fizikal, tetapi juga menyediakan halangan kimia, kerana kulit ada keluarkan sebum anti bakteria. Ini dengan segera membunuh spora dan bakteria yang hinggap pada kulit. 

Hidung, mulut, dan mata semua tu adalah ‘jalan masuk’ kuman dalam badan kita, so ia juga menyediakan sistem pertahanan. 

Antara sistem pertahanan semulajadi badan: 

Hidung – mukus hidung mengandungi enzim yang dikenali sebagai lysozyme yang memecahkan dinding sel bakteria. 

Mulut – air liur mengandungi bahan anti bakteria. 

Secara ringkasnya, badan kita dijaga oleh SISTEM IMUNITI – menahan serangan kuman, bakteria, mikrob, parasit, patogen dan toksin! 

Sistem imun terdiri daripada thymus, limpa, sistem limfa, sumsum tulang, sel-sel darah putih, antibodi, dan hormon. Setiap komponen berfungsi dengan cara yang tersendiri untuk melawan penyakit dan jangkitan supaya kita sentiasa sihat. 

Sistem imun kita bekerja setiap hari, 24 jam tanpa henti… dan adakalanya ia breakdown.. apakah yang boleh menyebabkan sistem imun kita tergaggu? Biasa kan orang kata “Musim hujan panas sekarang ni ramai orang demam..” Ya, perubahan cuaca dan iklim boleh memberi kesan kepada sistem imun. Begitu juga dengan faktor psikologi seperti stress.. apa lagi kalau makan benda2 merapu. 

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang sistem imun dan kesannya pada badan, penyelidik Shaklee menjalankan kajian di Jabatan Mikrobiologi dan Imunologi, Weil Medical College, di Cornell University of Pediatrics. 

Kajian ini mempunyai dua matlamat. Yang pertama adalah untuk membangun dan mengesahkan cara baru untuk meneroka biologi virus dan fungsi imun dalam paru-paru manusia. Matlamat kedua adalah untuk menilai kesan campuran botani yang unik terhadap sistem imun. 

Hasilnya mendapati campuran botani terpilih meningkatkan interferon dalam tubuh untuk melawan penyakit tatkala tubuh kita sedang lemah. Maka lahirlah Nutriferon.


Musim sekarang ni, bila asyik kena selesema, elok sangat simpan satu di rumah. Hubungi saya untuk dapatkan special discount! 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Berminat?

Hubungi saya di mama.tasnim@yahoo.com atau SMS ke 019-3347834 untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.



NUTRIFERON SHAKLEE - PENGGALAK IMUNISASI

Nutriferon Shaklee - untuk seisi keluarga

Alhamdulillah, saya diperkenalkan dengan Nutriferon Shaklee - penggalak imunisasi pada tahun lepas. Pada saya, ianya sangat membantu saya seisi keluarga.

Keyakinan
Saya berasa yakin untuk mencuba produk ini pada awalnya kerana ianya adalah bukan ubat, tapi Interferon semulajadi yang menggunakan 4 ekstrak tumbuhan. Ianya sangat tidak bahaya untuk saya (ibu menyusu). Kenapa mesti Nutriferon? Kerana saya sangat berpuas hati dengan keberkesanan produk Shaklee yang lain. (Set B, ESP, Oste dan banyak lagi)

Permulaan pada diri sendiri
Saya tidak akan menjual sesuatu produk itu jika ianya tidak dicuba terlebih dahulu. Ianya bermula ketika saya mendapat khidmat nasihat Mommy Lyna yang sangat meyakinkan. Semasa saya demam, beliau menasihatkan agar tidak mengambil Panadol, ubat batuk dan ubat selsema kerana saya seorang ibu menyusu yang setiap masa mesti menjaga pemakanan saya demi bayi yang masih kecil ketika itu.



Demam, batuk, selsema
Pada mulanya, saya hanya menelan Vitamin C SR sahaja, tetapi untuk express skit, saya mengambil Nutriferon, selepas 3 sachet (1 sachet 1 hari), demam, selsema dan batuk saya terus hilang. Bahkan, jika saya dapati bayi saya panas badan, selsema atau batuk, saya juga akan menelannya. Bayi saya akan bertindak balas dengan Nutriferon itu selepas beberapa jam pengambilannya. Tak jadi lah virus dan kuman menceroboh. Saya tidak pernah sesekali menelan ubat daripada doktor selama tempoh penyusuan ini.

Asma
Dari kecil lagi, saya memang menghidap asma yang sangat teruk. Anak-anak saya pun sama, Qsha dan Hazriq. Selepas mengambil Nutriferon setengah peket seorang, (kerana mereka masih kecil), asma mereka tidak lagi menyerang pada malam hari. Sangat berkesan untuk saya dan anak-anak. Anak saya kini mengambil Omega Guard setiap hari.

Ia membantu untuk panaskan dada dan ia antara supplement penting sel interferon dalam badan.


Susu banyak
Oh yer! Sangat terkejut saya, apabila usia bayi 1 tahun, saya masih lagi demam bengkak susu (Mastitis). Mungkin sifat Nutriferon itu sendiri yang panas, maka merangsang penghasilan susu yang banyak selepas beberapa jam pengambilannya.

Encik Hubby
Kali ni, En Hubby terkena jangkitan pada telinga. Tak tahu apa puncanya, beliau sudah mengunjungi beberapa klinik, tetapi tidak jugak sembuh. Malah menambahkan lagi kesakitan beliau. Setelah 2 minggu, baru lah saya terfikir, Nutriferon. Saya suka jadi doktor sendiri ni, bab-bab ni, bagi saya, life is about try and error. Alhamdulillah, selepas 3 hari makan Nutriferon, telan begitu sahaja, sakit pada telinga beliau sudah hilang. Sejak hari itu, kami tidak lagi pandang ubat doktor. Antibiotik!!! Antibiotik!!!

Saya bukan nak kata Nutriferon ni magic, tapi semuanya sudah terbukti kerana ianya terjadi kepada ahli keluarga sendiri. Sangat membantu! Terima kasih Mommy Lyna dengan pengenalan ini.

* Produk ini tidak bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh/ atau mencegah sebarang penyakit.

Berminat?
Hubungi saya / SMS ke 019-3347834 untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.



NUTRIFERON vs PANADOL




Nutriferon - Pelengkap Hari Anda
Alhamdulillah, kita akan bercuti raya tak lama lagi, apakah persiapan anda? Saya ada beberapa vitamin yang menjadi pelengkap hari saya. Salah satunya adalahNutriferon Shaklee. Ia akan menjadi teman setia keluarga saya ke mana sahaja pergi.

Apa yang menarik tentang Nutriferon berbanding Panadol? Jom kita kita kenal secara ringkas apa itu Nutriferon? 

Nutriferon adalah satu Formula Eksklusif dan di paten oleh Shaklee di mana ianya tidak dijual di kedai-kedai biasa. Ianya merupakan penemuan terhebat dalam bidang Immunologi. Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun - Dr. Yasuhiko Kojima. Bertindak sebagai interferon.

Ianya adalah lebih daripada 40 tahun penyelidikan. Dr. Kojima berjaya mencipta Nutriferon selepas beberapa kali menjalankan ujikaji dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih daripada 200 herba lain. 

Nutriferon mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower. Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee. 


Panadol pula adalah sejenis "painkiller", semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.

Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun .

Pharmacokinetik adalah ilmu apa dadah buat dalam badan kita. Melalui pengetahuan ini, sesuatu ubat dibentuk dengan jumlah dos tertentu, diambil mengikut frekuensi tertentu dan jumlah tertentu. 
Dalam kes panadol ni, kita tahu lepas kita makan dalam 10-60 min penyerapan berlaku dalam perut. 

Separuh hayat 1-3 jam. Ni macam kita makan 1000mg (2 biji) dan kita anggap dia serap semua (sebenarnya <5 0.="0." 250mg="250mg" 3="3" 500mg="500mg" 8="8" badan="badan" begitu="begitu" dah="dah" dan="dan" dibuang="dibuang" dlm="dlm" dose="dose" jam="jam" jugak="jugak" kalau="kalau" kali="kali" kesan.="kesan." lagi="lagi" lepas="lepas" nbsp="nbsp" ni="ni" panadol="panadol" rendah="rendah" sampai="sampai" sebab="sebab" sehari="sehari" selalunya="selalunya" seterusnya="seterusnya" setiap="setiap" sgt="sgt" shj="shj" span="span" takde="takde" tinggal="tinggal">

Utk kesan berterusan kita kena makan ikut frekuensi ni. Tp bila sakit dah hilang berhenti la (di nasihatkan bila perlu). Tak nampak kat mana yg boleh simpan sampai 5 tahun. Yg tersimpan hanya berlaku dlm kes overdose, bilamana bahan terbuang ubat tak dapat dibuang semua oleh hati. Jadi secara langsung tiada kaitan dgn ginjal kerana penyingkiran utama melalui hati. Ianya seolah-olah anda menaburkan baja racun ke dalam diri anda.

Berbanding Nutriferon yang hanya cara pengambilannya 1 peket sehari atau sewaktu influenza dan kanser 2-3 peket sehari. Ianya bukan ubat, tapi Interferon semulajadi yang menggunakan 4 ekstrak tumbuhan.

Maka, apakah pilihan anda? Tinggalkanlah zaman anda bersama Panadol, pilihlah Nutriferon Shaklee. Jom baca pengalaman saya dan keluarga menggunakan Nutriferon tanpa was-was.




Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum memasukkan ubat yang sangat bahaya ini ke dalam mulut anda.

* Produk ini tidak bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh/ atau mencegah sebarang penyakit.

Berminat?
Hubungi saya / SMS ke 019-3347834 untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.




7 SEBAB KERANA PERLU NUTRIFERON

Nutriferon


NutriFeron berfungsi di dalam peringkat selular sel dalam dua cara iaitu:

-Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif/cepat
-Menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan.

7 sebab kenapa perlu nutriferon?

Meningkatkan tahap interferon secara semulajadi – saintis telah mengenalpasti interferon sebagai satu faktor penting penyumbang kepada fungsi imun yang sihat. Nutriferon adalah satu-satunya supplemen tambahan di US yang dihasilkan oleh immunologist yang menjumpai interferon yang meningkatkan pengeluaran interferon di dalam badan secara semulajadi.

Dihasilkan oleh individu yang menjumpai Interferon - Dr. Yasuhiko Kojima, imunologi dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954, telah melakukan penyelidikan berdedikasi selama empat puluh tahun untuk mencari sebatian semulajadi yang akan memberi rangsangan kepada pengeluaran interferon. Nutriferon daripada Shaklee adalah satu-satunya supplemen perlindungan di US.

Penyelidikan selama 40 tahun – selepas 40 tahun melakukan ujian yang teliti dan melibatkan percubaan bertan-tan kandungan sebatian semulajadi dan herba, Dr. Kojima membangunkan campuran unik empat elemen berkuasa sayur-sayuran yang meningkatkan pengeluaran semulajadi interferon badan.

Campuran interferon yang dipatenkan – elemen tumbuh-tumbuhan penggalak.NutriFeron mempunyai MACH, 1 campuran interferon drpd ekstrak tumbuhan yg telah dipatenkan formula ekslusif yang mengandungi ekstrak labu, ekstrak safflower, ekstrak benih Asian Plantain dan ekstrak bunga Japanese Honeysuckl.

Formula eksklusif dilindungi oleh tiga paten - Nutriferon disokong oleh tiga paten dan hanya boleh didapati melalui Shakee dan Independent Distributor Shaklee sahaja. Formula yang unik dan berpaten ini hanya eksklusif di Shaklee.

Dibuat menepati piawaian kualiti yang terbaik – supplemen tambahan yang berkesan, NutriFeron telah melalui ujian sistematik yang ketat untuk keselamatan, kesucian, potensi, dan prestasinya.

Disokong oleh 4 kajian klinikal ke atas manusia - 4 kajian klinikal yang dikeluarkan mengesahkan kesihatan luarbiasa dan sokongan imunisasi hasil manfaat daripada campuran ekstrak proprietari yang ditemui di NutriFeron.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee atau konsultasi percuma, sila hubungi saya :- 0193347834



ATASI MASALAH ANAK SERING DEMAM

Kesihatan Kanak-kanak

Bayi yang demam atau kurang sihat pasti meragam dan anda juga pasti tidak dapat berehat dengan secukupnya terutama ibu bekerjaya. Ianya lumrah kehidupan. Jangan anda ambil mudah kerana jika panas badan terlalu tinggi, bayi anda mungkin akan terkena sawan. Anda boleh mengatasinya dengan pelbagai cara sebagai ikhtiar...Salah satu penyebab anak sering demam ialah berkait dengan sistem imunitinya.

Sistem imun merupakan salah satu sistem paling sensitif dan kompleks dalam tubuh badan kita. Ia bekerja untuk menghapuskan bahan asing dan merbahaya dalam tubuh kita. Senang kata, sistem imun akan mengenalpasti bahan yang sememangnya ada dalam tubuh badan secara semula jadi dan bahan-bahan asing atau memudaratkan…. kemudian menghapuskan atau meneutralkan bahan asing itu. Semua perkara daripada pemulihan kepada kemerosotan yang disebabkan proses penuaan, hinggalah proses pemulihan daripada sesuatu penyakit, (walaupun cuma luka kecil), adalah bergantung kepada kecekapan sistem imun.

Sistem imun ni umpama tentera yang menjaga tubuh kita dari dirosakkan oleh elemen luar yang boleh menjadikan kita sakit.

Apakah vitamin untuk tingkatkan imuniti terutama untuk atasi masalah anak sering demam ni?

UNTUK KANAK-KANAK 1-3 TAHUN -> Mealshake & Omega Guard
UNTUK KANAK-KANAK 4-12 TAHUN -> Vita C Chewable, Vitalea for Children, Mealshake, Omega, Nutriferon
12 TAHUN KE ATAS -> Nutriferon, B-Complex, Carotomax, Vita-C, Vita-E, Vitalea

Set nutrisi ini memastikan anak-anak kita menerima jumlah vitamin yang mencukupi untuk memelihara kesihatan selular, fungsi organ utama yang normal dan pengeluaran tenaga yang mencukupi agar tubuh badan dapat mengekalkan kesihatan optimum.

Ia juga untuk menguatkan lagi mekanisma pertahanan tubuh badan terhadap bakteria, virus dan kulat, dengan kombinasi minyak ikan, b complex, dan antioksidan seperti Beta-Karotena, Vitamin C, Vitamin E serta juga selenium bagi membantu menguatkan lagi sistem imun tubuh badan anda dengan mengawal aktiviti radikal bebas yang merosakkan tubuh.

Bagi anak-anak yang kurang selera makan, mengalami sembelit, sering mengantuk juga sesuai untuk mengambil set ini.

Ibu bapa yang prihatin tentunya mahukan yang terbaik untuk anak-anak.

Jangan sembarangan memberikan mereka makanan tambahan. Pastikan ianya dari sumber semulajadi yang tidak memberi kesan jangka panjang kepada kesihatan mereka.
credit

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee dan konsultasi percuma, sila hubungi saya :- 0193347834



POST INI SEPENUHNYA DARIPADA

(KLIK PADA BANNER DI ATAS NI...)

JANGAN LUPA LAWATI !!!


Drama Cinta dan Wahyu

Loading...

Drama Warkah Cinta

Loading...

HEALTHY R US

HEALTHY R US
Saya suka jenguk blog nie...Jom la jenguk...

SENTIASA UNIK BERSAMA UNIC

SEKALI INTIM TERUS INTEAM