Anda suka lawat blog ini?

Teman Bicara Hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 March 2011

Bukan takut sebab...tapi aku takut...

kebizian + xde mood + xde apa nak post = 2 mggu lebih x post

Assalamualaikum...sblm tu, terima kasih byk2 kpd para pengunjung yg sudi terjah+jenguk2+ziarah kat blog nie..x lupa especially n specially buat Tetamu Bicara Hatiku..tq very much to all of u..

lama x post kat blog nie..bukan sengaja..tapi byk kekangan..sepanjang 2 mggu lebih x post nie, masaku lbh kpd "Dia" nie..sepatutnya nk hntr hari nie, tapi rasa x jadi plk..rasa mcm x sedap plk..ayat tunggang-langgang, tapi nak hantar..tu nama terlebih semangat..hahaha..ptg tadi seorg sahabatku memberi kata semangat..kata2nya menyebabkan aku nak edit="goreng2" draft nie habis-habisan..sehinggalah aku puas hati..bab kata dia..

"...buat sehingga awak berpuas hati.."


mggu lps kita semua dikejutkan dgn berita Tsunami di Jepun..


Ya Allah..besar sungguh ujian yg terpaksa hamba-Mu terima..dapat berita ada seorg lecturerku, En. Termimi yg sedang melanjutkan pelajaran (PhD) di sana turut ditimpa musibah berkenaan...Tapi, Alhamdulillah..En. Termimi dan seluruh keluarganya selamat..

sama2 la kita doakan semoga sahabat2 di sana selamat..

bila byk berita ttg tragedi sejak akhir2 nie, rasa ajal n maut menghampiri kita..takut??

Bagiku bukan takut sebab aku masih muda..
Tapi aku takut
Sebab amal ku selama ini masih belum banyak lagi

untuk membantu ku di alam sana..

Bagiku bukan takut sebab aku x habis belajar..
Tapi aku takut
Sebab jasaku terhadap ibu bapa masih belum terbalas..


Bagiku bukan takut sebab aku x banyak harta..
Tapi aku takut
Sebab rezeki ku selama ini tidak dikongsi bersama-sama org susah..


Ya Allah..
Semoga diriku tidak alpa terhadap-Mu..

Tidak mudah berputus asa dan mengeluh
Setiap ujian dan dugaan yang Kau berikan terhadapku..
Sesungguhnya aku tahu..
Aku tahu..
Kau amat menyayangi hamba-Mu ini..







To my friend: tq so much for ur support n motivation to me..i'm very appreciate it..u r my best friend.. ^_^

Bicara Hatiku: "goreng" habis-habisan mggu nie..semangatku kembali utk siapkannya..Ya Allah..Kau permudahkanlah segala urusanku ini..Amin...

No comments:

Post a Comment

HEALTHY R US

HEALTHY R US
Saya suka jenguk blog nie...Jom la jenguk...

SENTIASA UNIK BERSAMA UNIC

SEKALI INTIM TERUS INTEAM