Anda suka lawat blog ini?

Teman Bicara Hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 June 2009

Pendaftaran pelajar ijazah lanjutan UMT...

Alhamdulillah...Syukur ke hadrat Allah S.W.T. dengan izinnya aku berjaya menjejakkan kaki ke UMT sbg pelajar pasca siswazah..Gembiranya aku time register semalam, hanya tuhan yang tahu.Segala penat lelah aku selama 3 tahun in bachelor of financial mathematics berbaloi akhirnya.

Time ni baru ada masa nak post cerita2 menarik ttg pendaftaran semalam.Rehat2 la kjp sementara nak sambung buat research.Nak kongsi dgn kwn2 smua betapa bestnya sambung belajar n nak cerita skt pasal event smlm...


Tepat jam 8.30pg aku dah sampai di Auditorium Perpustakaan Sultanah Nur Zahirah..(biasa la kalau dah semangat nak sambung belajar)..hehehe..Nasib baik x ramai student yg nak register time nie.Sebelum aku daftar di kaunter 1, smua student diwajibkan membuat ujian pemeriksaan H1N1.Mmg la mereka patut buat (sbg langkah persediaan).Slps tu, aku tunggu la giliran dari satu kaunter ke satu kaunter.Nak kata x penat, tipu la..Mmg la byk kerusi, blh duduk mana2 je..Tp bila masuk je kul 9 lebih, ramai nye..x kira muda, tua..smua berlumba2 nak further study.ada yg ambil master, ada juga PhD..Tp kebanyakannya student yg berasal dr trg..biasa la dekat dgn rumah (mcm aku la..5 minit je dah sampai kampus)..hehehe..Masa daftar tu, aku ada terima sijil (rupa dia mcm sijil) sempena register postgraduate nie..(Mmg comel la..nak kena buat frame nie..)

Lepas je register, ingatkan nak balik..tp aku baru teringat yg ada taklimat berkenaan pengajian ijazah lanjutan oleh dekan GS..(kena dgr nie..penting2..sambil tu nak kenal la dgn dekan GS).Slps taklimat tu, ada mkn tghari disediakan (bestnye..istimewa jgk jd student master nie). Kemudian aku gi solat..Then kul 2.30 smbngan taklimat berkenaan library & keselamatan..Banyak jgk 'keistimewaan' student master n PhD dpt (mmg betul la org ckp, bila kita study tahap master n PhD nie, mmg ada "special" la)...Lebih kurang pukul 4.30ptg selesai smua taklimat..dan terus balik...

Aku nak ucap kpd smua yg bergelar siswazah & mahasiswa/i









*tak sempat nak amik gambar smlm coz bz sgt time register tu...hehehe..

1 comment:

  1. assalamualaikum...tahniah hehe

    welcome to postgraduate world, intan!

    ReplyDelete

HEALTHY R US

HEALTHY R US
Saya suka jenguk blog nie...Jom la jenguk...

SENTIASA UNIK BERSAMA UNIC

SEKALI INTIM TERUS INTEAM