Anda suka lawat blog ini?

Teman Bicara Hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

06 May 2011

Muhasabah Jumaat...

Assalamualaikum dan salam jumaat buat semua pengunjung..moga kita semua sentiasa berada dlm lindunganNya..Alhamdulillah rasa tergerak hati nak post kat blog..sharing sempena hari Jumaat yg penuh dgn keberkatan..

pagi tadi buka tv3..dgr pengacara: Wardina n Fedtri ckp ttg Hari Ibu..ttg pengorbanan ibu..

Sesungguhnya IBU adalah sahabat yang paling akrab dgn kita..

Then, sementara tunggu mak bersiap2 nak gi pasar..sempat dgr ustazah Norhafizah berckp di radio IKIM.FM..mmg tersentuh sungguh hati nie bila teringat..bila terkenang..akan jasa n pengorbanan ibu selama ini..so, beberapa kata2 ustazah yg masih ku ingat dan nak sharing dgn smua..(sama2 kita muhasabah diri..)


Muhasabah Jumaat 1
"..kalau kita tak dapat capai cita-cita sendiri..capailah cita-cita ibu bapa kita..""

Bicara Hatiku:
tercapaikah cita-cita ibubapa ku selama ini?


Muhasabah Jumaat 2
"..melihat wajah kedua ibu bapa merupakan suatu ibadah.."

Bicara Hatiku:
tiada wajah yang paling indah di dunia ini melainkan melihat wajah ibu bapa yang sentiasa gembira melihat kejayaan diriku..


Muhasabah Jumaat 3
"..kalau kita lihat wajah ibu bapa merupakan suatu ibadah..apatah lagi jika kedua ibu bapa kita melihat wajah kita dengan penuh kegembiraan.."

Bicara Hatiku:
semoga diriku dpt menggembirakan dan membahagiakan ibu dan ayah sepertimana mereka membuatkan hidupku penuh dengan kegembiraan selama ini..


Muhasabah Jumaat 4
"..sesibuk mana kita sekalipun..jangan sekali-kali abaikan kedua ibu bapa kita.."

Bicara Hatiku:
jangan sampai kita ketepikan ibu bapa kita hanya kerana sesuatu kerja..


Muhasabah Jumaat 5
"..kejayaan kita pada hari ini merupakan hasil doa dan restu daripada ibu bapa..
dan bukannya kerana usaha dan nasib kita.."

Bicara Hatiku:
semoga diriku tidak lupa diri apabila berada di puncak kejayaan..


Ok la..setakat nie dulu.. ~~sharing is caring..

Jom dengar lagu pilihan hari ini..




Edcoustic
- Aku ingin mencintaimu setulusnya -


Tuhan betapa aku malu
Atas semua yang kau beri
Padahal diriku terlalu sering
MembuatMu kecewa

Entah mungkin karena ku terlena
Sementara Engkau beri
Aku kesempatan berulangkali
Agar aku kembali

Dalam fitrahku sebagai manusia
Untuk menghambakanMu
Betapa tak ada apa-apanya
Aku dihadapanMu

Aku ingin mencintaiMu setulusnya
Sebenar-benar aku cinta
Dalam doa dalam ucapan
Dalam setiap langkahku

Aku ingin mendekatiMu
Selamanya sehingga apapun diriku
Kuberharap
Untuk bertemu denganMu yaa Rabbi


Bicara Hatiku: semoga apa yg kita lakukan sentiasa mendapat keredhaan-Nya..

No comments:

Post a Comment

HEALTHY R US

HEALTHY R US
Saya suka jenguk blog nie...Jom la jenguk...

SENTIASA UNIK BERSAMA UNIC

SEKALI INTIM TERUS INTEAM